1911 Kamer Hatun Camisi Beyoğlu, İstanbul
 
Tasarlayan ve İnşa Eden | İlkeleri Olan Restoratör | Öğreten ve Örgütleyen | Düşünen ve Yazan | Bitirirken | 1909-1911 Fethiye Medresesi Çarşamba, İstanbul | 1911 Kamer Hatun Camisi Beyoğlu, İstanbul | 1911 Birinci Vakıf Hanı Eminönü, İstanbul | 1911 Üçüncü Vakıf Hanı Beyoğlu, İstanbul | 1911 Dördüncü Vakıf Hanı Eminönü, İstanbul | 1911 Vani Efendi Medresesi Eminönü, İstanbul | | 1870-1891 | 1870-1909 | 1901 Sadrazam Ahmed Cevad Paşa Türbesi Fatih, İstanbul | 1909 -1919 | 1911-1913 Kuloğlu Camisi Bostancı, İstanbul | 1911-1913 Mahmud Şevked Paşa Türbesi Şişli, İstanbul | 1913 Karaağaç Gar Binası ,Edirne | 1913 Medreset-ül Kuzat Beyazıt, İstanbul | 1913-1917 Sultan III. Mustafa Mekteb-i İbtidaisi Üsküdar, İstanbul | 1915 Dar-ül Ülum ,Medine | 1919-1922 Harikzedegân Katevleri Laleli, İstanbul | 1919-1927 | 1925-1927 Vakıf Oteli / Ankara Palas, Ankara | 1925-1927 İkinci Vakıf Apartmanı ,Ankara | 1925-1927 Gazi İlk Muallim Mektebi, Ankara | 1925-1927 Devlet Demiryolları İdare-i Umumiyesi için Bina, Ankara | 1925-1927 Belvü Palas, Ankara | 13 Temmuz 1927


MİMAR KEMALEDDİN: TARİHİN DÖNÜM NOKTALARINDA BİR YAŞAM (1870-1927)   1911 Kamer Hatun Camisi Beyoğlu, İstanbul

III. Selim’in sütninesi Kamer Hatun’un 1871 Beyoğlu yangınında yanan camisi 1911-1914’te Kemaleddin Bey tarafından yeniden tasarlandı.

Kemaleddin Bey’in geleneksel programla arsa koşullarını buluşturan ve bunu yaparken minare ve mihrabı plastik olarak değerlendiren tasarımı inceliklidir. Tarlabaşı Caddesi açılmadan önce, yoğun bir yapı dokusu içinde yer alan ve özenli yüzey dokusuyla belirginleşen cami, yıkımlardan sonra, çevreye bağlı tasarımının tüm argümanlarını yitirmiş tek başına soyut bir varlık olarak durmaktadır.
1911 Kamer Hatun Camisi Beyoğlu